niedziela, 21 grudnia 2014

Placuszki z kurczaka i sera

Często idąc do restauracji czy na jakieś przyjęcie i jedząc serwowane tam potrawy znajduję w nich inspirację do stworzenia czegoś nowego. Tak było też z tymi placuszkami z kurczaka i sera :-) Bardzo smakują dorosłym, a dzieci na pewno zjedzą wszystko, co dostaną na talerzu :-) 
Kotleciki z kurczaka i startego sera są świetną alternatywą dla zwykłych kotletów z piersi kurczaka.
Zachęcam do wypróbowania :-)


Składniki:

2 piersi z kurczaka
2 łyżki majonezu
2 jajka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki pszennej
15 dag sera żółtego (starty na dużych oczkach)
sól, pieprz
inne przyprawy, np. papryka ostra mielona, curry, vegeta
można dodać zieloną pietruszkę
3 łyżki oleju


Wykonanie:

Wszystkie składniki prócz piersi z kurczaka połączyć w misce łyżką. Piersi z kurczaka pokroić w kosteczkę, dorzucić do pozostałych składników i zmieszać.
Na rozgrzany olej wykładamy łyżką placuszki i smażymy z obu stron do zezłocenia :-)

Życzę smacznego :-)

9 komentarzy:

  1. Nigdy takich nie robiłam a wyglądają pysznie :) Wesołych Świąt Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie świetna alternatywa kotlety z piersi z kurczaka jest bardzo często a takich placuszków jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też czasami robię podobne, są pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a czy te piersi z kurczaka najpierw osobno usmażyć czy surowe do farszu dać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daję surowe do ciasta i całość razem smażę :-)

      Usuń
  5. ja polecam dorzucić jeszcze kilka pokrojonych pieczarek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! :-))) Następnym razem go wypróbuję :-)

      Usuń
  6. Ja robie podobne tylko dodaje wszesniej troche pieczarek podsmarzonych i sa pychotka

    OdpowiedzUsuń
  7. ja dodaje papryke zielona czerwona kukurydze keczupu troche i przyprawe do pizzy i wychodza jak pizza :)

    OdpowiedzUsuń