środa, 3 grudnia 2014

Aromatyczne krewetki koktajlowe na maśle z natką pietruszki i czosnkiem

Czasem nachodzi mnie ochota, żeby zjeść na obiad coś innego niż kurczak czy schabowy. Ten przepis na aromatyczne krewetki koktajlowe na maśle z natką pietruszki i czosnkiem jest bardzo prosty i co najważniejsze bardzo szybki w przygotowaniu (coś dla głodomorów takich jak ja kiedy jestem bardzo głodna i obiad muszę mieć na za chwilę, bo inaczej umrę z głodu :-) ). Zachęcam do wypróbowania tego przepisu!


Składniki:
 
Opakowanie krewetek koktajlowych (ja użyłam to z biedronki)
płaska łyżka masła
łyżeczka posiekanej natki pietruszki
plasterek cytryny
sól
1 ząbek czosnku

Dodatki:
Ryż (można podać też np. z kaszą kuskus)
brokuł gotowany (najlepiej na parze)


Wykonanie:

Masło rozpuszczamy na patelni. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Chwilę smażymy.

Następnie wrzucamy na to krewetki (rozmrożone i odciśnięte z wody ręcznikiem papierowym). Smażymy przez około 3 minuty. 

Doprawiamy solą, wyciśniętym sokiem z cytryny, dodajemy natkę i od razu podajemy na talerz.
 
Moja propozycja to podanie z brokułem na kaszy kuskus lub na ryżu, ale można tutaj włączyć swoją wyobraźnię i dowolnie skomponować dodatki.

Smacznego :-)

3 komentarze:

  1. wygląda ciekawie, takiej wersji krewetek nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh zapomniałaś je obrać z jelitka wypełnionego odchodami- to taka widoczna czarna kreska na obrzeżu krewetki, nie tylko tej koktajlowej, ale każdej krewetki. One trawią pokarm i wydalają tak jak każdy żywy organizm. Dlatego ja preferuję większą krewetkę co równa się mniej obierania. Ale co tam takie gówienko, życzę smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję sokolego wzroku! Osobiście nie znam człowieka, który usuwa z krewetek koktajlowych tą część. Z dużych krewetek - owszem robię to zawsze, ale kaliber jest też inny ich przewodu pokarmowego!
      Pozdrawiam :-)

      Usuń