niedziela, 30 listopada 2014

Zapiekanka z brokułem, szynką i serem

Czasem nachodzi mnie chęć na zrobienie domowej zapiekanki, bardzo kojarzy mi się z dzieciństwem kiedy Babcia taką serwowała mi na kolację :-) No może nie dosłownie taką, bo ja ją wiecznie modernizuję, ale baza jest taka sama, bardzo prosta.





Składniki:

Bagietka (około 30cm.)
masło 1 łyżeczka
szynka 8 plasterków

ser (około 70 g)
brokuł kilka różyczek
sos czosnkowy (z tego przepisu)
sól, pieprz, ewentualnie zioła (np.prowansalskie)



Wykonanie:

Brokuła rozdzielamy na malutkie różyczki i gotujemy około 5 minut w lekko osolonej wodzie, następnie odcedzamy. 

Bagietkę przecinamy wzdłuż i każdą z części smarujemy masłem. 



Na to kładziemy plasterki szynki, na to ugotowanego brokuła i na samą górę posypujemy startym serem. 





Można posolić i doprawić pieprzem i ziołami. 

Wsadzamy do piekarnika nagrzanego do 200 st.C góra-dół na około 7-10 minut sprawdzając cały czas czy nie za bardzo się przypieka. 



Po wyjęciu polewamy sosem czosnkowym.



Smacznego :-)


1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe bagietki, gratuluję pomysłu, z chęcią skorzystam i takie zrobię. Pysznie wyglądają :-) pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń