czwartek, 4 grudnia 2014

Makaron z pesto bazyliowym, ziemniakiem i fasolką szparagową

Do zrobienia tej potrawy natchnęła mnie koleżanka Basia, która inspiracje przywiozła z Włoch :-) Makaron z pesto bazyliowym, ziemniakiem i fasolką szparagową jest przepyszny! Ziemniak, którego funkcją w tej potrawie jest "oblepienie" makaronu daje fantastyczny smak i świetną konsystencję potrawie! Zaś zielona fasolka szparagowa potęguje piękny zielony kolor bazylii. Ja dziś zrobiłam wersję bez fasolki, bo taka też jest bardzo smaczna! No i co bardzo ważne, to jedzonko robi się bardzo szybko :-)




Składniki:

Makaron świderki lub penne (około 8 łyżek)
1 średni ziemniak
fasolka szparagowa (około 10-15 sztuk)
około 50g świeżego pesto bazyliowego z serem grana padano (ja użyłam tego z biedronki)
sól


Wykonanie:

Ziemniaka kroimy na malutką kosteczkę i wrzucamy do osolonej wody. Po około 3-5 minutach dorzucamy fasolkę szparagową. 

Gdy ziemniak zmięknie wrzucamy do tej samej wody makaron i gotujemy (te trzy składniki razem) zgodnie z czasem na opakowaniu makaronu.

Po ugotowaniu odcedzamy na sitku, wrzucamy z powrotem do garnka, w którym gotowaliśmy makaron z ziemniakiem i fasolką i dodajemy pesto. Mieszamy. Można wedle uznania doprawić jeszcze solą, ale pesto z biedronki jest już dosyć słone, więc należy robić to rozważnie.

Życzę smacznego :-)

3 komentarze:

  1. Posypane serem, coś pysznego. Lubię te danie, jest naprawdę smaczne :)
    Pozdrawiam,
    https://cukierkowegotowanie.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie:) takie dania lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste szybkie a jakie wow!! ;)

    OdpowiedzUsuń