czwartek, 11 grudnia 2014

Kapuśniak z pomidorami

Dawno nie było u mnie w domu zupy. Postanowiłam więc nadrobić zaległości :-) Padło na kapuśniaka z pomidorami. Wyszło pycha!  Bardzo lubię kwaśne smaki i ten z pewnością do nich należy. Nuta pomidorów nadaje kapuśniakowi trochę niestandardowy smak, ale mnie on przekonał.

Inspiracja: http://www.przepisy.pl/przepis/kapusniak-w-pomidorach


Składniki:

300 g kapusty kiszonej
2 puszki pomidorów
1 długa laska kiełbasy
2 litry bulionu warzywnego lub mięsnego
3 liście laurowe
4 ziarenka ziela angielskiego
1 duża cebula
3 ziemniaki
2 ząbki czosnku
pieprz, sól, cukier, vegeta
2 łyżki oleju

Wykonanie:

Kapustę szatkujemy i wrzucamy do bulionu. Gotujemy około 30 minut z dodatkiem ziela angielskiego i liści laurowych. 

W osobnym garnuszku gotujemy w osolonej wodzie ziemniaki tak, żeby były miękkie, ale się nie rozpadały. Po ugotowaniu odcedzamy. 

Na patelni rozgrzewamy olej. Cebulę szatkujemy i wrzucamy na olej. Delikatnie solimy i posypujemy szczyptą cukru. Do cebuli dorzucamy pokrojoną w kostkę kiełbasę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Smażymy wszystko przez około 5 minut. 

Następnie wlewamy na patelnię pomidory z puszki i gotujemy aż trochę wody wyparuje i zostanie zredukowany sos z pomidorów, kiełbasy, cebuli i czosnku. 

Ugotowane i odcedzone ziemniaki dorzucamy na patelnię i chwilę jeszcze dusimy. 

Następnie zawartość patelni dorzucamy do bulionu i kapusty i gotujemy przez około 20-30 minut. Na koniec doprawiamy wedle uznania. I już można podawać.

Życzę smacznego :-)


5 komentarzy:

  1. Mnie też przekonuje :) zjadłabym taką porcję :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, a kapuśniak już na dnie, tak smakował :-)

      Usuń
  2. Ooo to jest bomba witaminowa. Zimową porą takie zupki są niezastąpione.
    Uwielbiam !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej wersji kapuśniaku jeszcze nie robiłam, ale wygląda bardzo apetycznie:)
    Aniu u mnie zupa musi być codziennie i zawsze gotuję na dwa dania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego kapuśniaku nie jadłam, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń